Ducky Dons; een totale rebranding en website

Waar het avontuur begon met ‘slechts’ een nieuwe website, is het uiteindelijk uitgegroeid tot een totale rebranding. Het logo en de huisstijl waren wat verouderd en zodoende toe aan een nieuw jasje. Ducky Dons is ambitieus, modern, professioneel en een bedrijf met een verhaal. Hier heeft V1 een visuele vertaling van gemaakt wat heeft geresulteerd in een fris resultaat. Lees hieronder het proces!

De uitdaging

Het logo en de huisstijl in een nieuw, modern jasje… dat was de opdracht. Het is echter belangrijk om de connectie met het oude ontwerp niet te verliezen, het moet herkenbaar blijven. Hier zijn een aantal logo voorstellen uit voortgevloeid. Bij de logo ontwikkeling is goed gekeken naar de naam, het product, het materiaal en zelfs het dier. Dit is allemaal inspiratie geweest en heeft geresulteerd in een combinatie van de pekingeend, met de D van Ducky Dons wat is opgemaakt in de stijl van een handtekening als eerbetoon aan de oprichter.

Tijdens de logo ontwikkeling was het een uitdaging om het eindresultaat stijlvol en professioneel te laten ogen. Met het gebruik van een dier wordt het al snel kinderlijk en dat was uiteraard niet de bedoeling. Door het gebruik van kleur, patronen en elegante lijnen zijn we tot een mooi eindproduct gekomen met een volwassen uitstraling die consistent is doorgevoerd in de gehele stijl.

Wat hebben we gedaan?

We zijn eerst aan de slag gegaan met het rebranden aangezien deze nieuwe huisstijl uiteraard op de nieuwe site moest worden doorgevoerd. Voor de rebranding hebben we eerst goed geluisterd naar Ducky Dons. Waar staan ze? Waar willen ze naartoe? En wat willen ze uitstralen? Fotografie, tone of voice en doelgroepbepaling zijn in deze gesprekken aan bod gekomen. Deze input was noodzakelijk om tot de kern te komen van het bedrijf en zijn waarden. Dit is uiteindelijk vertaald naar enkele logo voorstellen waaruit gekozen is en na een fine tuning is dit doorgetrokken naar de overige middelen.

Deze gesprekken met de klant hebben ook geleid tot een goede fundering voor de website en bijbehorend beeldmateriaal. Aan de hand van deze informatie is namelijk een fotograaf en een videograaf gebriefd om het door te kunnen vertalen naar mooie foto’s en videomateriaal, passend in de stijl zoals is bepaald door V1.

Parrallel aan dit proces liep de website ontwikkeling. Ook hier is vooraf gekeken wat er verteld moet worden en hoe dit verteld moet worden. Wat zijn de verwachtingen van de website en hoe gaan we dat bereiken? Vervolgens is de structuur bepaald aan de hand van een sitemap en flowchart. De visuele vertaling kwam pas aan de orde toen de rebranding fase was afgerond. De stijl moest immers duidelijk zijn voordat het design bepaald kon worden.

Fris resultaat

De stijl die door V1 is ontwikkeld, is consequent doorgevoerd in alle middelen. Van visitekaartjes tot de vrachtwagens, alles is herkenbaar en in één lijn. Wij zijn trots op de huisstijl, de website, maar ook zeker op het storytelling element wat is gecreëerd door gebruik te maken van mooie video’s en fotografie. Hierdoor is de website menselijk en persoonlijk geworden wat veel warmte brengt. Er is veel beeldmateriaal gecreëerd die niet alleen voor de website, maar ook voor andere marketinguitingen kan worden gebruikt. Er is echt een basis gelegd qua branding, tone of voice, doelgroepbepaling en storytelling, waar Ducky Dons de komende jaren op kan teren. Benieuwd naar de website en de vernieuwde huisstijl? Kijk op https://www.duckydons.nl voor het eindresultaat!

``Toen V1 ons benaderde om te peilen of wij open stonden voor een re-design van onze wat verouderde Ducky Dons website, stonden wij daar positief tegenover. Het team van V1 wist onze wensen goed te inventariseren en te vertalen naar een nieuwe, frisse huisstijl en website die ons jarenlange vakmanschap, de kwaliteit en de passie voor ons product uitstralen. We zijn erg tevreden en trots op het resultaat en kunnen terugkijken op een erg prettige samenwerking met het enthousiaste en professionele team van V1.``

Ellen Eisenberger

Marketing & communicatie

U gebruikt een verouderde browser!

Werk uw huidige browser bij naar de laatste versie. Update mijn browser nu

×