Rebranding Omnivent
Hoe zorg je ervoor dat de visuele identiteit en tone of voice complementair zijn aan de internationale ambities van Omnivent? Wij hebben die uitdaging met beide handen aangegrepen om Omnivent te voorzien van de juiste internationale allure.
Een verouderde website die niet voldoet aan de hedendaagse veiligheidseisen, een domeinnaam gericht op de Nederlandse markt, lange technische teksten die niet uitnodigen om te lezen of meer informatie op te vragen. Al met al genoeg kansen voor verbetering. Daarnaast was er geen lijn te ontdekken in de visuele lijn die Omnivent voor ogen had. De visuele elementen die werden gebruikt, waren verouderd en waren rijp voor een rebranding.
Onze aanpak
Een consistente en esthetische huisstijl die de doelgroep op een doeltreffende manier aanspreekt, zijn voor ons de basis van een sterke identiteit. Dit alles samengebracht in een huisstijlhandboek dat kaders schept voor alle huisstijlelementen. Vanuit de huisstijl hebben wij de doorvertaling gemaakt naar de website en hebben wij deze technisch kloppend gemaakt voor zowel de klanten van Omnivent als de webmaster die met het CMS moet werken.
Concept en realisatie website
Een website is niet een doel op zich, daarom zijn wij teruggegaan naar de kern van Omnivent. Denk aan vragen zoals: Wie is Omnivent? Wat zijn de kernwaarden en wat is de visie van Omnivent? Vanuit die basis hebben wij gezamenlijk bepaald aan welke eisen de website moest voldoen. Daarnaast hebben wij gekeken naar technische eisen in verband met de AVG-wetgeving en de vindbaarheid van de website. Zo hebben wij onder andere SEO-teksten geschreven, een SSL geïnstalleerd en de website responsive gemaakt zodat de website ook op mobiel goed weergegeven wordt. Om tot een goed eindresultaat te komen, hebben wij de volgende fasen doorlopen: wireframing, visueel ontwerp, technisch realisatie, vulling website.
Visuele stijl vernieuwen
Omnivent had een verouderde stijl die aan vernieuwing toe was. Toch was er de wens om niet helemaal af te wijken van hun kleuren en de opstelling van het logo. Er is vanuit V1 gekozen om te werken met een vriendelijker lettertype, de pictogrammen aan te passen, hedendaagse fotografie te gebruiken en vriendelijkere vormen en aardse kleuren toe te voegen aan het huidige kleurenpalet. Het doel van die aanpassingen was om de focus te verleggen van het product wat Omnivent zelf maakt naar het product die zo waardevol is voor hun klanten, namelijk hun gewassen.
Online en offline marketing
Aan het begin van het project is al snel gebleken dat er veel te winnen valt op het gebied van online en offline marketing. Na de oplevering van de vernieuwde huisstijl zijn wij daarom direct begonnen met ondersteunen op offline marketinggebied. Denk hierbij aan:
- Flyers
- Folders
- Beursattributen
- Bloknoten
Ook zullen wij aankomende tijd ons ontfermen over de online marketing vraagstukken. Denk hierbij aan:
- Inrichten online platformen (Facebook, Twitter, LinkedIn)
- Contentstrategie
- SEA (Google Ads)
- SEO
- Contentcreatie



Het resultaat
Wij kunnen concluderen dat wij een sterke basis hebben neergezet wat betreft een identiteit die aansluit bij de doelgroep. Ook is de website opgeleverd in verschillende talen om op die manier te voldoen aan de behoeften van verschillende internationale klanten. Dit is een goed begin. Verder zullen wij aankomende jaren Omnivent helpen met de strategie en aanpak van on- en offline marketing om hun verhaal ook verder.