Wij brengen je in beweging!
– Interactie
Hoe ga je om met het re-branden van bestaande diensten en die tegelijkertijd onderbrengen in een nieuw merk? Dat was de uitdaging die Interactie bij ons onderbracht. Precies het soort vraag waar we bij V1 Communicatie erg enthousiast van worden!
De uitdaging
De gemeente Ermelo verzelfstandigde de sportdiensten en -faciliteiten van de gemeente. Mark Broere werd als directeur aangetrokken en hij zag zich al snel geconfronteerd met de uitdaging om Interactie te positioneren in de markt. Het hele bedrijf als organisatie was nieuw, mensen moesten op andere wijze samenwerken, verschillende culturen etc. Zie dat maar eens helder neer te zetten.
Onze aanpak
Toen de basis was gelegd gingen we aan de slag met het logo, de styling en huisstijl. Natuurlijk werd deze verankerd in een huisstijlgids en gecommuniceerd met de organisatie. Vervolgens werden andere middelen gemaakt en in een intensief proces de website gerealiseerd. Op dit moment is V1 bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van de introductie campagne.
Resultaat
Het resultaat van deze samenwerking is een creatieve en herkenbare stijl van communicatie. De huisstijl en vertaling naar (online) middelen geeft een mooie basis voor alle off- en online communicatie van Interactie. Het past prachtig bij dit nieuwe bedrijf, ook als er later wellicht andere activiteiten worden opgepakt.
Positionerings- en veranderingstraject
Mark nam na een kennismaking V1 Communicatie als partner in dienst om hem te helpen in het positionerings- en veranderingstraject. Tijdens een door V1 gegeven brainstorm werd er indringend doorgesproken over missie, visie, kernwaarden en positionering. Allemaal zaken die nieuw ontwikkeld moesten worden. We maakten voorstellen voor deze uitgangspunten en uiteindelijk werden die vastgesteld. De basis was gelegd!
Online marketing plan
Er is een plan ontwikkeld voor online marketing, zowel het organische als de advertising kant. Ook wordt de analyse en rapportage van de resultaten ingericht. Samen met Interactie wordt een contentkalender gemaakt om te zorgen voor een constante en consistente communicatie.



